Boeven zijn het!

Misschien wordt het een nieuwe trend. Of is deze trend er altijd al geweest? Hoe het ook zij, ik vind het opvallend. Opvallend dat ik al vaker het gevoel heb gekregen dat ik werd opgelicht. Dat bedrijven slimmigheidjes verzinnen om jou geld af te troggelen. De boeven!

HUURWONINGENLAND.NL

Bij huurwoningenland kun je zoeken naar huurwoningen in de door jou gewenste buurt. Je kunt dan alleen de woningen zien, verder niets. Dan moet je een account aanmaken om meer informatie te bekijken. Maar als je ook nog wilt reageren op een woning is een premium account noodzakelijk. Dat kost 19,95 per maand. De eerste twee weken krijg je gratis en als je binnen die twee weken niet je account opzegt, wordt je abonnement definitief en begin je dus die 19,95 per maand te betalen. Ik had ook een proefaccount, merkte dat Huurwoningenland niet echt iets voor je doet, dus stuurde een e-mail naar een opgegeven e-mailadres om mijn account op te zeggen. Mijn account liep tot 7 april, ik zegde op 5 april op (en kreeg daar netjes per mail een automatische, niet helemaal duidelijke, bevestiging van), dus was ruim op tijd. Voor mij was de zaak gesloten. Voor Huurwoningenland niet. Vijf dagen later, op 10 april, kreeg ik een officiële bevestiging van mijn opzegging. Omdat men die opzegging op 10 april had ontvangen, na de kosteloze opzegtermijn van twee weken, werd mijn account een maand later gestopt. Er was tenslotte een opzegtermijn van een maand wanneer je een abonnement hebt. Mooi hè? Gewoon vijf dagen niet reageren, en als de proefperiode voorbij is doodleuk melden dat je een maand moet betalen. De boeven! Daar trappen wij natuurlijk niet in.

Moeilijk bereikbaar

Probleem was dat men erg moeilijk te bereiken is. Telefonisch kon al niet want er was nergens een telefoonnummer te vinden. Per e-mail kon wel, maar je bericht werd geweigerd (ja, serieus!). Dus alleen door het invullen van het contactformulier op de website kon ik deze onderduikers bereiken. Maar ja, bij elke keer dat formulier invullen krijg je een automatisch antwoord waarin je hartelijk wordt bedankt voor je aanvraag (?) en je veel succes wordt gewenst bij het vinden van een huurwoning… Hoe dan ook, men vond dat ik moest betalen en dat wanneer het bedrag van mijn rekening was afgeschreven ik vooral niet moest gaan storneren, want dan werd de deurwaarder ingeschakeld. Hahaha, ook daar trappen wij niet in! Ik dreigde via het contactformulier terug dat ik volledig in mijn recht stond en wel degelijk zou gaan storneren als dat nodig zou zijn. Dat hielp. Er is nooit een bedrag afgeschreven. Enig probleem is nu nog dat ik dagelijks een bericht van Huurwoningenland ontvang met een aanbod om Huurwoningenland 14 dagen gratis te proberen, inclusief gratis VIP-membership. Hahaha, boeven zijn het!

 

Plaats een reactie