Lekker klussen

Lekker klussen

Het is maar goed dat het niet altijd corona is. En het is maar goed dat Praxis niet de enige doe-het-zelf-winkel is. Want dan hoef je voorlopig ook niet aan verhuizen te denken, daar komt dan niet heel veel van terecht. Lekker klussen kan je dan wel vergeten. In deze tijden van lockdown is Praxis namelijk bezig zichzelf volledig uit de markt te prijzen. Een paar voorbeelden.

Je kunt online artikelen bestellen en op een bepaald tijdstip ophalen. Dat werk op zich prima, al kan je lang niet elk artikel via de functie ‘click & collect’ bestellen. Ik ben bezig met de voorbereidingen van een verhuizing en op zoek naar een laminaatvloer. Uiteindelijk iets gevonden bij Praxis, maar omdat ik moeilijk vanaf een beeldscherm kan beoordelen of de kleur of het patroon mij aanspreekt, bestel ik eerst één pak. Mocht het niets zijn, dan breng ik dat ene pak makkelijk weer terug. Niet dus. Er kan (voorlopig) niet geretourneerd worden bij Praxis. Waarom dan?!? Of ik nou bij die balie van Praxis iets ophaal of juist terugbreng, daar zit toch niet zoveel verschil tussen? Ik mag vinden wat ik wil, ik zit voorlopig nog wel wat weken of misschien wel maanden met dat pak laminaat opgescheept.

Huren dan?

Voor diezelfde verhuizing kunnen we wel een aanhanger gebruiken. Anders kan ik de rolsteiger die ik wil lenen niet ophalen en vervoeren. Even bij Praxis kijken. Zij hebben een verhuurservice. Maar als ik dan daadwerkelijk een aanhanger wil huren, verschijnt er een melding. De winkels zijn gesloten en het is op dit moment niet mogelijk een aanhanger te huren. Sta je dan met je Praxis Pluskaart waarmee je een aanhanger gratis twee uur kunt huren. En ook nog zonder borg te hoeven betalen…

Dan maar bezorgen…

Dan blijft er nog één mogelijkheid over: de spullen laten thuisbezorgen. Niet een rolsteiger, want dan zouden we die eerst moeten aanschaffen en dat is veel te duur. Maar schuttingdelen kan natuurlijk wel! We hebben schuttingdelen met heel veel kleine latten gezien en willen die graag kopen dus. Na alles te hebben ingevuld (hoeveelheid, korting, afleveradres), denken we bij de laatste pagina een bezorgdag op te kunnen geven. Helaas, ons artikel kan niet bezorgd worden. Het is niet binnen onze regio beschikbaar “omdat het niet via reguliere pakketpost bezorgd kan worden”. Nee, ik begrijp ook wel dat het geen pakketpost is, maar grote artikelen worden toch altijd door een andere bezorgdienst bezorgd? Hoe dan ook, ook nu komen we bij Praxis weer niet verder.

Ik begrijp best dat corona voor veel bedrijven een ramp is. Maar als je als grote onderneming veel kosten hebt, lijkt het me logisch dat je er alles aan doet om zo min mogelijk verlies te lijden. Dus zorg je ervoor dat je klanten graag bij je terugkomen. Die willen ten slotte lekker klussen en kunnen bouwen op een klantvriendelijke bouwmarkt. En dát doet Praxis dus duidelijk niet goed. Men jaagt mensen weg, naar de concurrent. En dat gebeurt helaas niet alleen online, ook telefonisch is dit bedrijf afschrikwekkend. Onbegrijpelijk…

1 gedachte over “Lekker klussen”

  1. Ik denk nu dat je teveel focussed op de symptomen (uitwerking) van de maatregelingen dan op de oorzaak van de maatregelingen. Je was gewend dat “het er is” echter niemand was hier op voorbereid, Je moet je afvragen waar dit allemaal begonnen is, zonder deze maatregelingen had je recht van spreken gehad maar nu niet, sorry. Je geeft nu de verkeerde de schuld, dat we wel vaker zien helaas. Een bedrijf heeft met maatregelen te dealen en doet een poging daar het beste van te maken, om begrijpelijk, nog wat kunnen te verdienen, Heb daar dan een (klein beetje) begrip voor. Dat het je situatie niet past heeft niets te maken met dit bedrijf.

    De partij die je moet aankijken is het kabinet, zij zorgen voor de onmogelijkheden die helemaal niet nodig zijn als je jezelf verdiept in de feiten. Het kabinet houdt nergens rekening mee, niet met Praxis en niet met je verhuizing. Denk daar eens over na ipv af te geven op een bedrijf dat haar best doet de kop boven water te houden. Dat bedrijf is niet de oorzaak van dit wanbeleid, het (inmiddels demissionair) kabinet wel!

    Kom niet op voor dit specifieke bedrijf maar vind aan de verkeerde kant klagen heel kortzichtig, zelfs ‘verwend’ overkomen. Je moet je afvragen waar dit vandaan komt ipv de symptomen (uitwerking) kritisch te beoordelen of zelfs te bevooroordelen. Veel mensen hebben daar een handje van omdat ze nauwelijks kunnen beseffen/afvragen wat er allemaal bij komt kijken. Kijk de werkelijke dader aan en vraag je aan waarom dit allemaal gebeurd. Dat is de goede route, niet het beklag dat je niet kunt krijgen wat je wilt omdat jij dat nu nodig hebt.

    Hopelijk is duidelijk wat ik hiermee bedoel te zeggen. Mocht dat niet zo zijn dan hoor ik dat graag.

    Beantwoorden

Plaats een reactie